tulisanhati

Wednesday, 27 July 2011

TUJUAN ASAL

assalamualaikum semua pengujung blog tulisanhati

Dalam kita melayari kehidupan yang indah ini pernahkan kita merasakan yang kita telah terleka dengan keindahan yang dipinjamkan sementara oleh Tuhan kepada kita. Mungkin dengan keindahan ini kita tidak sedar yang kita telah mendustakan Allah.

Tolong tanya kedalam hati kita adakah kekal kehidupan ini, adakah abadi, tolong katakan, semuanya akan hancur berkecai, bayangkan dalam kita meneruskan perjalanan hidup ini kita seolah - olah menjadikanya kekal sampai bila - bila. Walha ia cuma sementara apabila Tuhan mahukannya Tuhan akan ambil dan apakah keadaan kita ketika itu, hanya Allah yang tahu.

Pernahkan kita fikirkan, mari kita pejamkan mata, kita melihat apa yang mata tidak lagi mampu melihat, kita berfikir dengan iman. Adakah kita telah letakkan Allah atas segala - galanya, tanyalah dalam diri kita. Adakah kita jadikan Allah sebagai cinta tertinggi kita, kita menjadikan Allah adalah tujuan asal kita. Tanyalah kepada diri kita sendiri.

Marilah kita sama - sama tanya dalam diri kita adakah kita mencintai Allah atas segalanya, atau sebaliknya. Mungkin telah lama kita lalai dengan nikmat yang diberikan ini tanpa kita tidak berterima kasih kepada Allah. Telah berapa lama kita sia - siakan usia ini untuk mengejar kenikmatan dunia ini tanpa kita berfikir tentang nikmat di syurga kelak. Kita sia - siakan masa yang ada untuk mencari dunia.

Kita terlalu mencari kegembiraan didunia tanpa kita sedar kita telah tinggalkan akhirat, kita cintakan dunia dan bencikan akhirat.Kita perlu fikir siapa yang memberi nyawa kepada kita, Siapa yang yang meberikan nikmatmu. Sebutlah dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Adakah kita mengenal Allah s.w.t, Adakah kita mengenal Nabi Muhammad s.a.w. Kemana kita bawa diri kita ini adakah kita melangkah untuk menuju Tuhan. Marilah kita merenung sejenak, Dalam waktu yang masih ada ini marilah kita sama - sama mengenal Allah dan Nabi Muhammad. Semoga kita akan dapat mencari bekalan di akhirat kelak.

No comments:

Post a Comment