tulisanhati

Tuesday, 9 August 2011

BENTANGKAN SEJADAH MU

Bentangkan sejadah itu bersujud dihadapan Allah. Andai tahu kita adalah hak-Nya yang akan kembali kepada-Nya. Selepas kita melewati segala masa yang telah diberikan, segala nikmat dan manfaat yang digunakan . Adakah kita membalasnya kepada Sang pencipta yang telah membarinya.

Setelah lama kita menggunakan nikmat ini adakalanya kita tidak bersyukur apa yang telah di kurniakan kerana kita manusia yang tidak tahu berterima kasih. Kita menggunakan nikmat dan manfaat yang diberikan percuma kita tidak berterima kasih kepada pengurnia. berterima kasih dengan sujud, patuh, lakukan yang diminta tinggalkan apa yang dilarang barangkali mungkin kita tidak mampu melakukan, kita tidak berterima kasih kepada-Nya.

Masa terus berlalu detik ke detik, minit ke minit, jam ke jam, hari ke hari, minggu ke minggu, bulan ke bulan sampai tahun ke tahun mungkin kita telah mempersiakan masa yang telah diberikan. mungkin kita tidak berterima kasih kepada  Maha percipta.

Ya Allah maafkanlah kami jika selama ini kami lupa berterima kasih kepada Mu Ya Allah. Mungkin selama ini kami telah melakukan dosa dengan nikmat Mu ini. Mungkin kami telah Alpa dengan rahmat Mu ini atau mungkin kami telah Mengecawakan Mu yang Allah. Sesungguhnya Tuhan tidak pernah mengecewakan manusia tapi kami yang sering kali mengecewakan Mu Ya Allah

Mungkin nikmat Mu ini tidak terlihat oleh kami dimana kami tidak melihat dengan mata keimanan, mungkin kami tidak dapat mambayangkan nikmat Mu kerana Kami tedak mambayangkannya. Engkau ciptakan kami dengan kekuasaan  Mu, Engkau cintakan sesuatu dengan kehendak Mu. Segala puji Ya Allah dengan mensyukuri nikmatmu, selaga puji bagi Mu yang memberi nikmat kepada kami.

Maafkan kami

No comments:

Post a Comment