tulisanhati

Sunday, 30 November 2014

SENDIRIAN



Kita menagis kepergian seseorang mungkin juga kita seakan tidak percaya yang dia telah pergi selama – lamanya. Yang pasti kita juga akan menyusur kesana. Menanti waktu pasti kita akan kesana disaat tubuh menjadi longlai tidak terdaya.. air  mata yang mengalir tidak boleh untuk mengambalikan dia kepada kita walaupun kita merasakan tidak mampu untuk hidup tanpanya tetapi terpaksa jua pasrahkan ketentuanNya

Banyak diantara kita berjanji akan menjaga satu sama lain sampai kesana, itu adalah ucapan yang indah didunia untuk mengembirakan jiwa… tapi hakikatnya walaupun apa cara sekalipun kita tetap akan sendirian. 

Hingga tibanya waktu itu orang sekeliling kita akan menagis dengan kepergian kita.. akan tetapi apa yang bakal  terjadi meraka tidak tahu. Ketakutan yang amat sangat kita perlu ditempuhi keseorangan tiada lagi sesiapa yang mampu menolong.

Diri yang dirasakan kuat didunia akan menjadi lemah disana, apa yang dikabarkan dulunya tidak percaya akan jadi  percaya. Diri yang angkuh didunia akan tunduk disana.

Apa yang terjadi adalah kewajipan yang perlu ditempuhi setiap insan samada cepat atau lambat ia tetap akan berlaku. Ketika itu tiada lagi teman – teman yang akan menemani kita. Bukan kita yang meninggalkan meraka sedirian tapi kita yang akan ditinggalkan sendirian.

Ketika itu  yang ada hanyalah apa yang telah kita kerjakan di dunia fana ini, moga – moga akan mengembirakan kita semasa kita telah ditinggalkan sendirian itu. Kita akan mencari setiap pahala yang dikerjakan untuk menutup segala dosa yang telah dilakukan

Marilah kita sama – sama mengumpul pahala sebanyak mungkin untuk menjadikan bekalan disaat kita sendirian nanti. Semoga setiap apa yang kita kerjakan didunia ini mendapatan keredhoan Sang pencipta alam semester ini.

Ya Allah Jauhi azab yang perih semasa kami sendirian disana kelak sesungguhnya kami tidak mampu menghadapinya. Berikan kami cinta yang sentiasa bersemi mengingati MU Ya Allah. Ampukan kami ketika kami Melakukan Khilaf kepada Mu sesungguhnya kami insan yang lemah yang tidak terlepas dari melakukan dosa.


No comments:

Post a Comment